نگاهی به شمایل و تغییرات نهر خیابان مشهد تا پایان دوره قاجار | سیمای قاجاری یک نهر سازمان اتوبوسرانی مشهد از آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به دانش آموزان و دانشجویان خبرداد ادامه محدودیت طالبان برای کار زنان | ۸ دفتر کمک‌رسانی سازمان ملل برای بازگشت‌کنندگان افغان تعطیل شد استاندار خراسان رضوی: فرهنگ میزبانی باید کاملا مردمی شود | کیفیت خدمات به زائران باید سال به سال ارتقا پیدا کند ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) رئیس هیئت‌مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع): باید جاده‌ای مخصوص برای زائران پیاده ایجاد شود مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی: در دهه پایانی صفر امسال، ۱۳۷ هزار و ۲۴۷ زائر با ویلچر به حرم رضوی منتقل شدند مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: اتفاق خوب میزبانی مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴، مردمی‌بودن خدمتگزاری بود معاون سیاسی وزیر کشور: آموزش‌های دست اندرکاران انتخابات مقدمه برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک است پایان گرمای تابستان | روند کاهشی دما در مشهد و خراسان رضوی آغاز شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) اصلاح قانون برای شناسایی آتش‌نشانان قهرمان به عنوان «شهید» پیگیری گلایه مردم از رایگان نبودن تعدادی از خطوط اتوبوس رانی مشهد در روز‌های خاص دیدار فعالان احزاب سیاسی خراسان رضوی با معاون سیاسی وزیر کشور (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای طرح «مغز بادوم» در ۱۶۵ مسجد مشهد با تکیه بر تجربه بزرگان خانواده رضا فخریان، فخر آتش‌نشانی مشهد پیام تسلیت معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس به مناسبت شهادت آتش‌نشان «رضا فخریان» تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی جان‌باختن آتش نشان مشهدی قانون جدید حکمرانی شهری، روی میز مجلس شورای اسلامی | اختیارات شهرداری‌ها افزایش می‌یابد بیش از ۳۵ همت، بدهی دولت به شهرداری مشهد| ۱۰ همت اعتبار ملی، ظرفیت خط یک قطارشهری را دوبرابر می‌کند + ویدئو
سرخط خبرها

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد | برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم

  • کد خبر: ۳۱۶۸۶
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد | برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: راه‌اندازی خط ۳ قطارشهری مشهد نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار است.

جانقربان/شهرآرانیوز- کیانوش کیامرز در حاشیه مراسم ادامه حفاری پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد (پایانه مسافربری تا شهرک ابوذر) افزود: شهرداری مشهد ۱۰۰۰ میلیارد از اعتبار مورد نیاز خط جدید را تأمین کرده است و ۲۰۰۰ میلیارد باقی‌مانده در یک سال آینده تأمین خواهد شد.


وی اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری مشهد در ۳ گام پیش خواهد رفت که این تقسیم‌بندی‌ها به‌دلیل هزینه‌های بسیار بالای این پروژه است.


این مقام مسئول گفت: مسیر پایانه تا میدان شهدا، میدان شهدا تا امامت ۴۹ و محدوده الهیه ۳ گام پیش‌بینی شده هستند که آن‌ها را پیش خواهیم برد.


مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اظهار کرد: طول خط ۳ قطارشهری مشهد ۲۸.۵ کیلومتر است که ۵/۵ کیلومتر آن در گام اول، ۶ کیلومتر در گام دوم و باقی در گام سوم راه‌اندازی خواهد شد.


کیامرز با اشاره به اینکه اولویت پولی برای راه‌اندازی گام یک است که به حرم مطهر متصل می‌شود، افزود: تنها مسئله تأمین منابع مالی است و اکنون برای حفاری مسیر پایانه تا شهرک ابوذر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.


وی گفت: ۳۰ درصد از اجناس استفاده‌شده در این پروژه خارجی است که امیدواریم بتوانیم هزینه‌های آن را تأمین کنیم.


کیامرز اظهار کرد: برای تأمین واگن‌ها مشکلی نداریم و در حفاری‌های زیرزمینی باتوجه‌به فناوری‌هایی که در اختیار داریم به مشکلی برنخواهیم خورد.


گفتنی است حفاری مسير پايانه مسافربری امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر به طول ۶.۳ کیلومتر است و تا مهرماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->